3 motive pentru a trece la cosmetice naturale și organice – NATRUE

Cosmeticele naturale și organice influențează și schimbă foarte mult panorama cosmeticelor. În timp ce „frumusețea” este în continuare principalul termen care ne vine în minte atunci când ne gândim la produsele cosmetice, un număr tot mai mare de consumatori se așteaptă să găsească calități „durabile”, „prietenoase cu mediul” și „etice” în produsele cosmetice pe care le achiziționează. Cosmeticele naturale și organice le reprezintă într-un mod autentic, deoarece fac parte din valorile lor de bază și din angajamentul lor nu numai față de bunăstarea umană, ci și față de protecția mediului și a biodiversității. Te gândești să optezi pentru produse cosmetice mai naturale și organice pentru a avea grijă de corpul tău? NATRUE vă oferă trei motive bune pentru a trece de la convențional la natural.

#1 Îngrijire naturală și organică pentru corpul tău
Cosmeticele convenționale conțin frecvent un procent ridicat de ingrediente pe bază de petrol și pot include substanțe precum ftalați, oxibenzonă sau parabeni. Deși este reglementată pentru utilizarea în siguranță în produse cosmetice, utilizarea ingredientelor pe bază de petrol nu este în concordanță cu conceptul de cosmetice cu adevărat naturale și organice, a căror compoziție ar trebui să fie formată în principal din minerale, extracte naturale și organice de plante, produse din microorganisme sau substanțe derivate din aceste surse. Proprietățile acestor amestecuri complexe, cum ar fi cele din extracte de plante și uleiuri, ajută în mod natural la protejarea, hrănirea și hidratarea pielii. În plus, faptul că ingredientele sustenabile, organice și biodegradabile pot fi găsite în cosmeticele naturale și organice ajută, de asemenea, să liniștească consumatorii cu privire la autenticitate ,originea si calitatea acestor produse.

Pe lângă faptul că oferă protecție și îngrijire naturală pielii noastre, produsele cosmetice naturale și organice ne ajută, de asemenea, să ne menținem starea de bine sub control. Reprezentarea lor a naturii prin parfumuri naturale și texturi delicate ne face să ne simțim mai aproape de ea și ne trezește simțurile. Într-adevăr, multe uleiuri esențiale naturale din plante precum levănțica, trandafir sau menta sunt folosite în aromoterapie deoarece ajută la activarea, relaxarea și calmarea corpului nostru. Cosmeticele naturale sau organice nu sunt doar produse de frumusețe, ci o recreare a naturii în armonie perfectă cu corpul nostru și lumea noastră.

Cum să identifici produsele cosmetice „naturale” sau „organice”
În timp ce multe produse cosmetice pretind că sunt „naturale” sau „organice”, nu toate oferă garanții verificabile ale acestor calități. Verificarea ingredientelor (lista INCI) de pe ambalaj poate ajuta consumatorii să evalueze gradul de acuratețe al unor astfel de afirmații, dar nu pentru fiecare ingredient, deoarece declararea originii ingredientelor (naturale, petrochimice etc.) nu este o cerință prin lege. Cum poate atunci un consumator să fie sigur că un cosmetic natural sau organic răspunde pe deplin așteptărilor sale? Asigurarea consumatorilor bazată pe criterii verificabile este susținută de standarde private, cum ar fi cel NATRUE. Eticheta NATRUE oferă consumatorilor un punct de referințăpentru a identifica cu ușurință produsele cosmetice naturale și organice care îndeplinesc criterii stricte și verificabile legate de procese , formulare și ingrediente. Calitățile „naturale” și „organic” sunt așadar verificabile și garantate sub Eticheta NATRUE în fiecare nivel de certificare respectiv (cosmetică naturală, cosmetică naturală cu porție organică și cosmetică organică).

#2 O abordare mai durabilă și mai prietenoasă cu mediul
Multe ingrediente pe bază de petrol utilizate frecvent în cosmeticele convenționale necesită exploatare extinsă, cum este cazul petrolului, aluminiului sau plumbului, care pune în pericol solurile și reprezintă o amenințare pentru habitatele faunei sălbatice. Spre deosebire de substanțele petrochimice, cele naturale și organice provin în mare parte din cultivarea plantelor și florilor, ale căror extracte sunt folosite în formularea cosmetică. Utilizarea unei game variate de materii prime naturale și organice necesită protejarea biodiversității habitatelor sălbatice și păstrarea unei producții durabile a diferitelor specii de plante și flori. Metode precum agricultura ecologică și agricultura biodinamică, care sunt puternic susținute de multe companii membre NATRUE care își obțin ingredientele direct din grădinile proprii, garantează o aprovizionare mai durabilă și contribuie la conservarea biodiversității .

O valoare principală pentru cosmeticele naturale și organice este că acestea trebuie să fie în armonie cu natura , inclusiv impactul ambalajelor și materialelor de ambalare utilizate. Pe lângă limitarea utilizării materialelor plastice în ambalaje și utilizarea materialelor reciclate, multe mărci de frumusețe naturală și organică merg un pas mai departe prin dezvoltarea de formate inovatoare care contribuie la o reducere drastică a ambalajelor din produsele lor. Câteva exemple din aceste produse cosmetice din ce în ce mai populare sunt cremele deodorante, șampoanele solide sau tabletele de pastă de dinți. Opțiunile de reumplere care permit consumatorilor să refolosească ambalajul produsului devin, de asemenea, frecvente pentru a satisface cererea consumatorilor pentru produse mai durabile, în conformitate cu principiile economiei circulare.

În afară de considerente la nivel de formulare și ambalare, impactul asupra mediului al produselor cosmetice în faza lor post-consum este, de asemenea, un aspect cheie pentru mulți consumatori. În mod tradițional, multe produse cosmetice convenționale (în special, demachiante și paste de dinți) includ microbile, mici particule de plastic solide nebiodegradabile care ajung adesea în oceane și lacuri, reprezentând o potențială amenințare pentru viața acvatică. Cosmeticele naturale și organice care poartă eticheta NATRUE nu conțin microplastice, deoarece acestea sunt de obicei fabricate din origine petrochimică, ceea ce înseamnă că nu sunt aprobate pentru utilizare conform standardului NATRUE.

#3 Mult mai mult decât un simplu cosmetic: dimensiunea etică și socială
Brandurile de frumusețe naturală și organică sunt adesea întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) a căror producție se desfășoară în mare parte la nivel local , regional sau național . O producție mai locală poate contribui la lanțuri de aprovizionare mai durabile și potențial mai scurte, precum și la o imagine mai personală și mai autentică a mărcii.

În ceea ce privește aprovizionarea cu ingrediente, parteneriatele dintre mărcile de frumusețe naturală și organică și comunitățile agricole locale din țările în curs de dezvoltare sunt foarte frecvente. Prin colaborări de aprovizionare etică , aceste mărci susțin dezvoltarea socială și economică a acestor comunități, asigurând în același timp că aprovizionarea cu resurse naturale din anumite plante și flori se face într-o manieră etică și durabilă. Branduri internaționale pioniere de cosmetice naturale și organice precum Weleda, PRIMAVERA sau WALA, care sunt unii dintre membrii fondatori ai NATRUE, au parteneriate de lungă durată cu fermierii locali din țări din întreaga lume pentru a sprijini activ dezvoltarea socială a comunităților locale prin proiecte de cultivare.

Ce reprezintă eticheta NATRUE?

Eticheta NATRUE stabilește criterii de referință înalte pentru a garanta consumatorilor niveluri maxime de conținut natural și organic în produsele cosmetice certificate NATRUE. Prin setul său riguros de criterii, care include cerințe legate nu numai de formularea produselor, ci și de protecția mediului, durabilitate și ambalare, eticheta NATRUE contribuie activ la combaterea economisirii și a afirmațiilor înșelătoare în sectorul cosmeticelor și ajută consumatorii. pentru a identifica produsele cosmetice care îndeplinesc pe deplin așteptările lor de „naturale” și „organice”.

#MustRead

Articole asemănătoare